hidup ini....

HiDuP iNi SaTu PeNcARiAn ^^,
Pencarian itu sangat bermakna kepada kita... Hasil pencarian itu amat berharga kepada kita... Malah ia akan memberi cahaya dalam kehidupan kita seharian.... Ayuh mencari... umat Islam takkan puas mencari... Pencarian Itu Sinar Buat kita yang Bergelar Umat Islam....

Saturday, July 28, 2012

*Ramadhan Kareem*

Alhamdulillah waLailahaillallah wallahuAkbar.....


Di awal Ramadhan lepas Alhamdulillah aku sangat bersyukur kerna diizinkan pulang sekejap untuk menyambut Ramadhan Kareem bersama ma dan abah serta abang yang paling aku sayangi... sudah menjadi lumrah dalam diriku bila detik berpisahan antara kami tidak dapat tidak aku pasti menahan sebak. Yap, aku sendiri yang pilih jalan ini untuk keluar mencari pengalaman di Negeri orang. 


Azami u must berazam kuat, sekuat azammu azami....


Alhamdulillah Ramadhan kali ini amat mematangkan diriku, first time aku berpuasa di negeri orang (selangor),yang mana di negeri ini tiada ma abah ku... mula-mula sangat terasa kesyadisan berpuasa bukan senegeri dengan ma abah.. kalau masa belajar di Nilam Puri ritu, tiap2 minggu aku pulang kerumah, sekarang da xboleh nak buat cam tu, enggggkkoooosss nak balik banyak... mmg la duit lebih murah daripada harga kasih syg, ma powm selalu pesan, 'simpan duit tu, xbalik powm xpe, kan baru je balik', huhuuu.... air mata mengalir laju di pipi ku, aku hanya mampu memujuk diri supaya kuat di negeri orang, dan cuba memotivasikan diri agar terus bangkit dan bersemangat untuk melalui fasa ini.


Selepas ini nak sambung belajar kat KL, mesti banyak cabaran dan manisnya....
so, KUAT....


Pengalaman menyambut Ramadhan di negeri ini banyak mengajar aku supaya berfikir matang.. Ramadhan ini banyak mengajarku supaya terus tabah dan sabar dalam melalui detik-detik harian.
Kini ku baru tahu, sebak itu sekejap je.. kena sabar sikit je... i'Allah manis itu ada..


Azami kan azamku, 
Azami kena kuat lah kan... :)




No comments:

Post a Comment