hidup ini....

HiDuP iNi SaTu PeNcARiAn ^^,
Pencarian itu sangat bermakna kepada kita... Hasil pencarian itu amat berharga kepada kita... Malah ia akan memberi cahaya dalam kehidupan kita seharian.... Ayuh mencari... umat Islam takkan puas mencari... Pencarian Itu Sinar Buat kita yang Bergelar Umat Islam....

Friday, November 4, 2011

aKu tErjun LoNgkAng

''da, aku teringin nak makan abc..jom da kita g makan abc..."
"kat mane?"
"kat ketereh....tepi jalan je.."
"ooo....ikut mu la...aku ok je..tp kan mie, lau makan ayam penyek powm sedap gak.."
"tapi da... aku nak sangat2 makan abc special kat ketereh tu.."
"ok... lau makan ayam penyek powm sedap gak nie"
"ok da camni, kita singgah kat kedai jual abc, kita beli minta bungkus..pahtu kita g makan kat kedai ayam oenyek..."
"ok mie, aku setuju...hahaaaa lucu la mu nie...semangat sangat nak makan abc tu.."
"mane tak semangat ye da, aku da lame teringin nak makan, tapi xtercapai2 hajat ku"
"hahaaaa...kasihan kat mu..."


perjalanan kami dari um nilam puri menuju ke machang.....
masuk area ketereh aku perlahankan kereta yang aku pandu coz kot terlepas nak beli abc.. si ida plop mase tu ngah sibuk calling2 ngan adik dye hayati....
tiba-tiba...
ala da... dah terlepas powm kedai tu.. aku xkira, aku nak undur kereta, nak jugak beli abc tu...
tanpa membuangkan masa aku cepat2 undur kereta...
tanpa disedari bloppppppppp....
'masuk lubang kecik je kot...'
cepat2 aku masuk gear 1 nak maju ke depan.....


"alamak mie, tayar belakang 1 masuk lokang"
"hah!!!!" aku bersahaja


mmmmm.....menung panjang, turun kereta, pergi tengok kat tayar belakang...aku mula cemas... ida turun kereta, tengok2 terus longkang..nasib baik dye xterus langkah keluar, lau x masuk longkang la dye....


"da..macam mane kita nie..???" aku da mula cemas.. mane x ye..mcm mane nk jwab kat ma aku lau jadi pe2 kat kereta
"minta tolong orang la mie.."
"haaaa aku tau..kita minta tolong abang 2 orang kat depan tu"
"ok, jom.." tanpa rase malu kitorang g kat abang tu minta tolong
Alhamdulillah abang2 tu berbesar hati nak tolong..
abang2 tu tolong angkat kereta ku tenaga kekuatan yang dikurniakan Allah dan pertolongan dariNya...


"thanks abang...moga Allah membalas jasa mu"


bila fikir balik nape jadi begitu..silap aku gak... tergesa2 undur sebab dalam kepala just nampak abc je..mase undur xguna side mirror belah kanan.. :(



abc xterbeli...aku da rase malu nak g kedai tu coz semua orang kat kedai tu tengok kejadian nie...hahaaa... kempunan aku....


last2 aku ngan da pergi makan ayam penyek kat kedai yang berdekatan dengan bandar ketereh.. amat memuaskan kos ayam penyek hanya rm 5.50.. kenyang + sedap....



'sapa umah terus kunci mulut xberani nak gtau parent aku terjun longkang....ending rase xsedap memendam rase..gtau la kat ma aku terjun longkang.. Alhamdulillah abang xmarah powm.. ma nasitkan, lain kali berhati-hati....


#moral : bila memandu, peka lah aku dan kalian semua dengan side mirror n cermin#

1 comment: