hidup ini....

HiDuP iNi SaTu PeNcARiAn ^^,
Pencarian itu sangat bermakna kepada kita... Hasil pencarian itu amat berharga kepada kita... Malah ia akan memberi cahaya dalam kehidupan kita seharian.... Ayuh mencari... umat Islam takkan puas mencari... Pencarian Itu Sinar Buat kita yang Bergelar Umat Islam....

Monday, March 24, 2014

Ma.. sayangku berpanjangan

Alhamdulillah summa Alhamdulillah

Dalam kehidupan nie macam2 orang-orang sekeliling kita memanggil ibu yang telah mengandung dan melahirkannya.. ada yang memanggil dengan panggilan ibu, umi, mama, mami, ami, dan umm... aku plop panggil ma dekat my mom... aku xtau la daripada mana terkeluar ma, nk kata daripada mama powm ye jugak kot.. tapi sometime, time aku mengada-ngada aku panggil ummi...heheeee... saje nak bermanja-manja dengan ma... ak kan setiasa memanggil dengan panggilan ma meskipun kadang-kadang aku panggil ummi... heheeee.. Ok stop pasal panggilan itu

Hari nie nak stori2 sikit pasal my mom sebab nak ambik mood before do prepartion utk present esok... 
Actualy, im realy miss my mom and my dad... petang tadi after meeting, i called my mom, dan minta my mom called me back.. huh.... bila dapat terima balik panggilan punya la seronok.. atleast dapat kurangkan sikit rindu.. 

Tapi sayang ye td masa tu my mom duk kat balasoh (surau), myb ada majlis bersama-sama muslimat... my mom tersangat la aktif dengan geng-geng vateran dye tu...kekadang aku powm ditarik olehnya utk serta sekali... mula-mula liat nk join, dah lama-lama tu seronok plop.. almaklum la, dapat kasih-sayang daripada orang tua-tua.. Alahai, rindu plop kat m.cik-m.cik tu semua... Semoga m.cik-m.cik semua dalam keadaan sihat WalAfiat... =D


Apakah unik ma aku nie?

My mom tersangat la unik sebab ye dia adalah kawan saya yg paling-paling rapat... banyak benda yang kami sharing sama-sama.. lau nak keluar mana-mana, my mom selalu kene jadi mangsa sebagai peneman, shoping sesama, pergi uma nenek sesama (lau time abah dan ah tak ikut la)..heheee.. banyak benda yang dah aku pelajari daripada my mom..


First, pasal meMASAK.. my mom sangat pro memasak.. aku dulu tersangat lah malas nak memasak.. selalu kene ngepek (bebel) lau xmasak apa-apa atau xmasuk ke dapur, my mom pantang lau kami anak-anak perempuan xmasuk dapur sekali di saat dia ke dapur... dari kecik aku di ajar ke dapur, bermula dengan taklifan membasuh pinggan mangkuk, kemudian menanak, kemudian menanak dan goreng lauk, kemudian diajar menanak, goreng lauk, dan buat sayur air, kemudian up la, bergulai plop, kmudian multi makanan dah boleh masak.. daripada xsedap kepada boleh la.. daripada xpandai kepada pandai... dan sehingga kini memasak itu perkara biasa je bagi aku.. simple je...heheeeeee


Second.. MenJAHIT.....

to be Continue i'Allah... 


nak prepare utk esok plop.. ok byE..

"SEMOGA MA DAN ABAH BAIK-BAIK DI RUMAH"



No comments:

Post a Comment