hidup ini....

HiDuP iNi SaTu PeNcARiAn ^^,
Pencarian itu sangat bermakna kepada kita... Hasil pencarian itu amat berharga kepada kita... Malah ia akan memberi cahaya dalam kehidupan kita seharian.... Ayuh mencari... umat Islam takkan puas mencari... Pencarian Itu Sinar Buat kita yang Bergelar Umat Islam....

Monday, December 2, 2013

KonFLik vs BerCuTi

Alhamdulillah....

Hujung minggu moga2 diberkati Allah...

Sebelum ini mak sedara ada col ajak pergi bercuti, jalan2... tapi aku cakap xdapat ikut sebab nak join kursus kahwin.. tiba2 pak sedara ku yang berada disebelah mak sedara menyampuk suruh aku cancel kursus kahwin... Allahh... konflik mula berlaku....
Aku xpandai nak buat keputusan lantas mengatakan nanti aku gtau kemudian...
Hohohooo
013983**** cepat2 aku dail..
"Hello ma... assalamualaikum..."
"Waalaikumussalam.,"
"Ma..Sihat dok?"
"Ginie lah, supo kalo..."
"Ma..sakni kea m.han col. . . . "
  Panjang lebar aku cite..last2 ma aku kata,
"Cancel la kursus kahwin, xbyr lg kea... g je la ikut m.han"
Huhuhuuuu...
Last2, cncel kursus kahwin g jalan2...

First day, kami ke nilai..

Second day, kami melepak kat sunway...

Masa kat sunway, aku diajak naik benda yang aku sendiri takut nak naik, superman, roller coster, perahu yang hampir sebulatan dye pusing, ntah pe2 lg la... 

Last2, aku termakan pujuk dan main semuanya...hahaaaaa....
Bile da abis maen semua, 
"ermmm..not bad, sangat seronok dan enjoy...."
Heheeee....

Totally, our journeys Sgt best tambah2 lgi bila dah pandai berenang dan memanah...

ALLAHUMMAA....
Ada hikmah ikut m.hans family.... 
2 benda sunnah aku dah pandai...

Dalam sebuah hadis  sahih yang diriwayatkan oleh Bukhori dan Muslim, disebutkan Nabi memerintahkan kepada kita agar mengajari anak-anak kita berkuda, berenang dan memanah. Seperti juga perintah-perintah Allah dan RasulNya yang lain, pasti ada hikmah di balik perintah ini. - See more at: http://berkah2013.blogspot.com/2013/04/mengapa-nabi-saw-menyuruh-kita-belajar.html#sthash.CgLujCu7.dpuf

No comments:

Post a Comment