hidup ini....

HiDuP iNi SaTu PeNcARiAn ^^,
Pencarian itu sangat bermakna kepada kita... Hasil pencarian itu amat berharga kepada kita... Malah ia akan memberi cahaya dalam kehidupan kita seharian.... Ayuh mencari... umat Islam takkan puas mencari... Pencarian Itu Sinar Buat kita yang Bergelar Umat Islam....

Tuesday, February 7, 2012

why we must think positif?

Assalamualaikum... 
subhanAllah walhamdulillah walailahaiLLALLAH wALLAHuakbar.. 
ceria2kan pg anda dengan "think positif", "ikhlaskan niat yg molek2".. I'Allah kalau kita berfikir benda yg baik2 je, kita akan memperolehi kebahagiaan..

firman Allah yang bermaksud "maka sesiapa berbuat kebajikan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya) dan sesiapa berbuat kejahatan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya)" drpd surah al-zalzalah 7-8.



sebagaimana yang telah di uji kepada 2 bekas nasi, bekas A diletakkan beberapa sudu nasi, dan dikutuk dicaci dihina sepenuh hati akhirnya dalam beberapa waktu nasi itu menjadi basi... dan bekas B juga di letakkan beberapa sudu nasi yang mane kuantitinya sama banyak dengan bekas A, tetapi nasi yang didalam bekas ini dipuji, diucapkan dengan benda baik, tuan yang mengatakan itu ikhlas mengucapkannya...kesannya, nasi ini tetap boleh dimakan setelah beberapa waktu...


kesimpulannya: berfikirlah positif dalam kehidupan seharian kita, agar kita terus bahagia dengan persekitan dan orang sekeliling kita... kalau hati kita terasa cam muram cepat2lah pujuk hati kita agar kembali kepada fitrah yang membahagiakan.

2 comments: