hidup ini....

HiDuP iNi SaTu PeNcARiAn ^^,
Pencarian itu sangat bermakna kepada kita... Hasil pencarian itu amat berharga kepada kita... Malah ia akan memberi cahaya dalam kehidupan kita seharian.... Ayuh mencari... umat Islam takkan puas mencari... Pencarian Itu Sinar Buat kita yang Bergelar Umat Islam....

Friday, January 28, 2011

terkena lagi!!!! Ya Allah!!!

24.01.2011..Jam0041…
Semua kije da bereh… pergi toilet, berus gigi, cuci muka….then xlupe gak tuk ambik wudhu’…
Salin baju tidur…jom…time to sleep… bismikallahumma ahya wa amuut…

Tibe2… muzik succeed with a positive attitude kedengaran menandakan 1 mesej masuk… from Ida,
“mie, wak gapo? Tido da ke? Mari bilik aku jap, aku sakit belakang nie…cepat mie!!!”

Selang beberapa saat…
Telefon ak lak berbunyi, 1 panggilan masuk.. Ida…jangkaan ku… ida memang betul-betul sakit…

Aku : ya da…jap, aku baru lepas masuk toilet nie..jap2 pakai tudung jap..
Ida : mie,..cpat mie… sakit nie…xdop orang nie…aku sorang je nie..
Aku : jap da….

Tanpa melengahkan masa aku terus melangkah keluar berlari-lari menuju ke bilik ida....

Bilik ida di aras 1, aku di aras 2 blok yang sama…bilik ida di bawah bilik ku je… dalam masa seminit sampai bilik dye..

Terus menerpa masuk bilik ye..gelap…hanya lampu tidur saje yang bernyala.. ‘najwa (roommate ida) xde ke?’ diri ku bermonolog….urmmmm….mane ida nie…mata terus ke katil ida… ’ aik!!! Mana ida nie???.. xde pun atas katil…’…hati mula bolak-balik kerisauan….ida…….

Pantas mata melihat satu cahaya…
“Allah selamatkan kamu…Allah selamatkan kamu…Allah selamtakan Azami…Allah selamat kan kamu…!!!!”
B0OOOmmmmmm…..
Azami terkena lagi……
Hahahaaaaaaaaaa…..

“Ya Allah…sahabat….sampai hati korang tipu aku..”

Sedih tapi suka….hahaaaa…aku terkena lagi..
Manik jernih aku hamper-hampir nak tersungkur ke bumi Illahi…

Alfun syukran sahabat…tak sangka aku korang sanggup rancang ini semua tuk aku… meskipun tarikhnya da lewat…ermmm….’upe2 ye korang sengaja ya…heheeee…bijak2 sahabat-sahabat aku nie merancang…’

Note buat sahabat yang ku sayangi,

Buat teman yang tersayang, terima kasih atas perhubungan yang terjalin ini..kenangan manis, senda gurau, tawa riang….penawar hati buat kita semua… akan ku sematkan segalanya di hati ku… biar apa pun yang terjadi, diri mu tetap ku sayangi, ku rindui dank an ku ingati selalu…saying korang… uhibbukunna fillah..:)

Sekali lagi…alfun syukran ku tuju khas buat aznida (Ida), rita, k.mardhiah, syuhadiah, hayati, dan puteri kerana telah bersusah payah mengadakan majlis yang penuh barakah ini yang khas buat diri ku dan tanda persahabatan kita… kepada tetamu undangan, ummi za,k.ain farhana, k.fitriyyah, k.syafiqah, fatin nabihah,dan jalidah hidayati…terima kasih atas kedatangan antenna semua meskipun da larut malam…

Majlis berlangsung hampir jam 1 pagi sapa 2 lebih… ya r0bb…

#sweet memory #

1 comment: